poniedziałek, 30 listopada 2015

Lamorożce are coming.

 Kochani! Drodzy, najdrożsi, najlepsi!
 Mam zaszczyt przedstawić wam...
 A więc dziś o lamorożcach. Zróbmy ten powrót z przytupem!
 (A, i żeby była jasność - nie wierzę w jednorożce! One nie istnieją. Lamorożce tak.)
 A więc, opowieść o tych pięknych, ale jednak naiwnych zwierzętach, byłaby niczym, gdyby się nie wspomniało o dwóch braciach: Januszu i Jonaszu.
 Janusz był bogaty, więc był niefajny, Jonasz za to biedny - cool i jeeezzzy.
 A do tego Janusz rozstawiał parawan na plaży o trzeciej rano, więc w ogóle wróg narodu.
 A więc wiadomo: taki Janusz to zło, a Jonasz to smutny, fajny gość. No popatrzcie sami. Jak go tu nie lubić!
 No to rzecz jasna, ten zły, Janusz, zajmował się lamorożcami. Bo Janusz miał hajs, a Jonasz nie.
  Zły Janusz był zły. Więc bardzo nie lubił zwierząt. Wykorzystywał je aby mieć jeszcze więcej pieniędzy. A to drań.
 A jak je wykorzystywał? Bo wiecie, lamorożce mają rogi.
 I on im je odbierał.
 I robił z nich różdżki.
 Ale Jonaszowi się to nie podobało. (Przypominam, że Jonasz był dobry.) Więc się wkurzył i postanowił zainterweniować.
 Jak widzicie, komiks sam za siebie obrazuje sytuację między braćmi.
 A Janusz mógł, bo oprócz tego, że miał hajs, to był człowiekiem. To on był Bogiem w stadzie lamorożców. Jednak udało mi się porozmawiać z lamorożcem, któremu jako jedynemu z całej setki, udało się uciec.
 Stefcio był nieśmiały, ale w kńcu wyznał mi wszystko: od tego, że muszą się nawet pytać, czy mogą iść na siusiu, przez klatki, gdzie bez jedzenia i picia zamykane są nieposłuszne lamorożce, po tajemnicze zniknięcia jego braci i fakt, że podczas ucieczki natknął się na stosy martwych lamorożców bez rogów. Na koniec dodał jedno zdanie, że choć Janusz człowiekiem w dowodach, to lamorożcem w środku.
 Sprawa przejęła mnie bardzo i niezwłocznie zaadaptowałam Stefcia, choć kiedy Mroczny go zobaczył wydawał się nieco zdziwiony, ale wreszcie go przekonałam i obiecałam, że on będzie w naszym domku tylko przez jakiś czas, dopóty, dopóki nie znajdę mu jego własnego domu, albo nie uwolnię jego kompanów ze szpon zła.
 Bo w Alpach (siedzibie Janusza) Janusz zapragnął mieć jeszcze więcej hajsu z handlu różdżkami.
 Dlaczego?
 Zaczął więc faszerować biedne lamorożce sterydami i wspomagaczami, aby miały dłuższe rogi w krótszym czasie.
 Nazajutrz zorganizowałam wyprawę w Alpy, do Janusza, wraz z Janoszem, uprzednio wykupując wszystkie różdżki od tego złego Janusza. Bo miałam plan.
 Spotkał mnie w Alpach zamierzony widok. Janusz miał aż za dużo fortuny, bo ta go zalała, kiedy tylko otworzyliśmy drzwi.
 I Janusz zmarł. Zostawiłam sprawę Janoszowi, bo kazał mi na chwilę wyjść.
 Kiedy wyszedł i powiedział, że wszystko załatwione, ja... przygarnęłam lamorożce.
 I Mroczny... się trochę zdziwił. Lekko mówiąc. No mniej więcej tak:
 Więc trzeba było znaleźć im inny przytułek. Musiałaby być to duża, przyjazna lamorożcom okolica. No i taka się znalazła.
 A wy? Cieszycie się? Lamorożce są zadowolone.
 Za to sam Stefcio został podróżnikiem i podróżuje po świecie w poszukiwaniu przygód jakich nie mógł uświadczyć w zamknięciu.
 A kiedy o nim? Może następnym razem. ;)
 Bye, moi Drodzy,
 ~Genowefa,

9 komentarzy:

  1. GIENIA!!! Wróciłaś!
    Wpis niezwykły. Powaliły mnie nawiązania – archetyp brata wyrodnego i brata dobrego, znany chociażby z opowieści o Kablu i Ainie, moralistyczne przesłanie, typowo bajkowe, stwory równie fantastyczne, jak te tolkienowskie… Piękne.
    Fajny awatar, tak btw.

    Hermenagilda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och, dziękuję, słoneczko, wielkie!
      Tyle miłych słów. ;*

      Usuń
  2. Boszeee. . Gienia powróciła! Nieziemski wpis.. Serio.. pisz więcej! Opisz nam trochę Stefcia! Wiedziałam, że coś z tymi jednorożcami coś nie tak! Gienia świetny wpis! Jak zawsze z resztą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiedziałam, że z jednorożcami jest cóś nie ten tego.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Gieniu, owce chcą uratować świat, a ja chcę im przeszkadzić, czy to znaczy, że jestem zła?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aby dotrzeć do sedna tego problemu należy prześledzić jego naturę oraz problematyczność, rozbić je na części pierwsze i przeanalizować, czyli tak:
      1;
      - owce są złe
      - owce nie mogą ratować świata
      - owce zawsze coś knują
      2;
      - chcesz im przeszkodzić - zapobiec, utrudnić w realizacji ich planu
      - nie wiesz czy jesteś zła.
      Sama chęć przeszkadzania komuś jest teorytycznie zła więc jeden punkt do *jesteś zła*.
      *jesteś zła: 1*
      *jesteś dobra: 0*
      Jednakże (!) owce nigdy by nie zapragnęły ratować świata, czy z pewnością chcą go zniszczyć, bo coś knują (patrz wyżej). Czyli chcesz im przeszkodzić w zniszczeniu świata co samo w sobie jest dobre, bo przecież nie chcemy aby ktoś zniszczył świat. Chyba.
      *jesteś zła: 1*
      *jesteś dobra: 1*
      Wynik zostawiam do własnej interpretacji.

      Usuń